Wymiana rozrządu 1,9 tdi AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaswoj
    Classic
    • 2008
    • 31

    Wymiana rozrządu 1,9 tdi AGR

    Viniu, podczas sporadycznego użycia CB, to można je montować między siedzeniem pasażera a tunelem, ale to zależne, też jest od wielkości radia.
    Ja kombinowałem nad umieszczeniem radia w popielniczce ale poległem :cry:
    popielniczka wycięta bardzo dobrze, ale za cholerę nie potrafię zamocować radia do "miejsca w popielniczce"
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • Almanis
    Ambiente
    • 2007
    • 123
    • Octavia II (1Z3)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Wymiana rozrządu 1,9 tdi AGR

    Po lekturze forum byłem pewny, że wiem już wszystko na temat wymiany rozrządu w silniku mojej Octavki. Tymczasem mechanik zburzył moją zgromadzoną wiedzę a chciałbym zweryfikować to co powiedział, gdyż jest to mechanik o bardzo dużym doświadczeniu i zajmuje się tylko dieslami.
    Oto główne tezy:

    1. Przy wymianie rozrządu w silniku 1,9 AGR nie ma potrzeby wymiany pompy wodnej gdyż ta napędzana jest od paska alternatora. W kazdym czasie można ją osobno wymienić.
    2. Wymiany pasków powinno się robić co 60 tys. Można robić wymiany co 90 tys. pod warunkiem że razem z kołem zębatym, które napędza pasek co jest nieopłacalne. Podobno pełna wymiana w ASO dotyczy również tego koła.

    3. To już moje dodatkowe pytanie. Na forum jest informacja że razem z wymianą rozrządu powinno się regulować kąt wyprzedzenia wtrysku. Zastanawia mnie to dlaczego, przecież do wymiany mechanizm rozrzadu powinien byż zablokowany a wiec nowy pasek ma sie znajdowac dokładnie w tym samym miejscu co stary a więc skąd potrzeba regulacji?

    4. W trakcie rozmowy padło stwierdzenie, że ten silnik (1,9 AGR - 1998) nie był montowany w golfie 4 a w passacie). Co o tym sądzicie?


    Olek
    O1 1,9 TDI AGR
    O2 2,0 TDI CFHC

    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Re: Wymiana rozrządu 1,9 tdi AGR

      Zamieszczone przez Almanis
      jest to mechanik o bardzo dużym doświadczeniu i zajmuje się tylko dieslami.


      1. Przy wymianie rozrządu w silniku 1,9 AGR nie ma potrzeby wymiany pompy wodnej gdyż ta napędzana jest od paska alternatora. W kazdym czasie można ją osobno wymienić.
      2. Wymiany pasków powinno się robić co 60 tys. Można robić wymiany co 90 tys. pod warunkiem że razem z kołem zębatym, które napędza pasek co jest nieopłacalne. Podobno pełna wymiana w ASO dotyczy również tego koła.
      Czy to mechanik z POM-U?Nie pozwól mu się zbliżać do samochodu.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • Popekx
        Classic
        • 2008
        • 15

        #4
        Zamieszczone przez Almanis
        2. Wymiany pasków powinno się robić co 60 tys. Można robić wymiany co 90 tys. pod warunkiem że razem z kołem zębatym, które napędza pasek co jest nieopłacalne. Podobno pełna wymiana w ASO dotyczy również tego koła.
        DOKLADNIE!!! Wlasnie dzwonilem do serwisu Skody! Koszt wymiany z tym kolem zebatym to koszt ok. 1000-1100 zl!!!! Oszaleli.

        Zamieszczone przez Almanis
        4. W trakcie rozmowy padło stwierdzenie, że ten silnik (1,9 AGR - 1998) nie był montowany w golfie 4 a w passacie). Co o tym sądzicie?
        Moj kolega ma taki silnik w Passacie, nawet mlodszym.
        "Pieprzymy niemiecką precyzję, hiszpański temperament, nie polubimy każdej drogi - My, wierni japońskiej technologii!" ;-)

        Komentarz

        • hsurim
          Elegance
          • 2006
          • 788
          • Kia
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Z kołami zębatymi ??
          Koła zębate po 600 kkm są do dalszej eksploatacji - chyba, że zostało uszkodzone - tak mi z kolei powiedziała mechanik, który wymieniał rozrząd w moim AGR.
          Nawet mi pokazywał, jak ciasno wchodzi nowy pasek w koło, po kilkusettysięcznym przebiegu.
          Wyglądało to jak by się niemalże przyklejał - trzeba było użyc niewielkiej siły, aby go zdjąć z kółka.

          A jego kolega - pracujący w ASO Skody - powiedział, że jeszcze nikt u nich nie wymieniał żadnego koła.
          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #6
            1. pompa napdzana jest z rozrzadu i po wymianie samego paska bez pompy lubi sie rozszczelnic)
            2. rozrzad w 1,9 VP tdi powinien poza kilkoma wyjatkami byc wymieniany co 90kkm (wyjatkiem sa silniki na pompie 11, np. ALH autmat, lub pierwsze modele PD np. AJM do jakiegos tam numeru)
            Serwis zaleca wymiane kola zebatego co druga wymiane rozrzadu czyli 180kkm, ale malo kto to robi, zalecana jest natomiast kontrola wizualna klina na wale.
            3. po kazdym zdieciu rozrzadu, wtryskow pompy nalezy sprawdzic kat wtrysku i przeprowadzic korekte. (nie wykonanie tej czynnosci konczy sie najczesciej mniejszymi lub wiekszymi probemami z rozruchem, i masa wydatkow na wymiane czesci metoda prob i bledow- najczesciej sa to swiece zarowe i przekazniki)
            4. :?:

            Jezeli mechanikowi brakuje tak podstawowych wiadomosci to nigdy w zyciu nie powierzyl bym mu auta :!:
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #7
              Zamieszczone przez Popekx
              Almanis napisał/a:
              4. W trakcie rozmowy padło stwierdzenie, że ten silnik (1,9 AGR - 1998) nie był montowany w golfie 4 a w passacie). Co o tym sądzicie?


              Moj kolega ma taki silnik w Passacie, nawet mlodszym.
              ...passat w tym roczniku ma przeciesz wzdluzny silnik, a AGR jest poprzeczny (o ile pamietam tylko AFN i 1Z, wystepowaly wzdluznie i porzexznie, pozostale silniki mialy juz inne oznaczenia). W golfie 4 napewno wystepowal AGR tylko niewiem w jakich rocznikach
              a w passacie 90ps tdi to chyba AHH ew. AHU.
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • czarny_wwa
                Rider
                • 2008
                • 411
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Almanis, z pełnym szacunkiem dla tego mechanika, ale ...



                ... chyba chciał sobie na tobie zarobić

                Tak jak jest w opisie też mam agr-a i od samego początku (od nowości) serwisowany jest przeze mnie oraz mojego tatę.
                Pasek rozrządu wymieniamy przy 90tyś i robimy to razem z pompą wody. Koszt niewielki (dając starą pompę oryginalną - nową - można kupić za ok. 120 zeta), a i pewność jest, że nie rozsypie się przypuszczalnie po kilku tysiącach. Napinacz również należy wymienić. Rolki nie koniecznie - jeżeli chodzą bez zarzutu to można je zostawić - kwestia oceny. Co do (jak to nazwałeś) koła zębatego to należy je wymienić gdy jest uszkodzone (czytaj pogięte, zdarte, itp., itd.) - może brzmi to dziwnie ale niektórzy pseudo mechanicy używają np. dłuta lub przecinaka do odkręcania śrub w samochodzie, stąd wzmianka o uszkodzeniach koła.
                Co do ustawienia kąta wtrysku to powiem tyle - jak masz możliwość to po wymianie rozrządu podskocz do kogoś kto ma komputer (vaga) i sprawdź to - koszt niewielki lub żaden a pewność, że wszystko jest ok.

                Napisałeś również, że takie czy inne naprawy, informacje otrzymałeś z ASO - i tu muszę cię zmartwić, bardzo często spotyka się tam osoby niekompetentne lub chcące udowodnić osobą nie znającym się na mechanice, że informacje z np. tego rodzaju forum jak nasze są nieprawdziwe.

                Powodzenia i nie poddawaj się co mechanik to teoria :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • adam_was
                  Drive
                  • 2005
                  • 63

                  #9
                  W instrukcji do mojego AGR'a jest że rozrząd wymienia sie co 60kkm. Zestaw naprawczy do rozrządu SKF (pasek, i komplet rolek) do mojego kosztuje ok 500 zł, ale z tego co wiem to sa dwa typy rozrzadów, rózniace się liczbą rolek i częstotliwością wymiany. Do tego pompa wody dla świętego spokoju (bo jak koledzy napisali wydatek w stosunku do całej imprezy niewielki, a jak pocieknie to żeby ją wymienić to cała impreza od nowa). O kole zębatym nic nie wiem, u mnie jest oryginalne od przeszło 250 kkm.

                  Komentarz

                  • Gazo66
                    Drive
                    • 2007
                    • 75

                    #10
                    Powiem wam szczerze, że rozrząd wymieniłem sam po krótkim szkoleniu u Wuja mechanika i lekturze forum. Pompę bez wątpienia polecam wymienic w komplecie z paskiem bo później możemy mieć niepotrzebną robotę drugi raz. Z doświadczenia to mówię. Pompa nie duży koszt dodatkowy a stresu później mniej jednak. Rolki warto wymienić i napinacz. Co do kół to sceptycznie podchodzę do ich wymiany. I moim zdaniem jezeli nic nie zmieniacie przy pompie i wtryskach i odpowiednio ją zablokujecie to po wymianie nie powinno byc żadnych problemów. Dwa razy robiłem takie manewry i zero problemów po zmontowaniu. Pozdrawiam.
                    Gązo

                    Komentarz

                    • momo05
                      Rider
                      • 2008
                      • 395

                      #11
                      dam ci numer do Grzesia z warsztatu dobry grzes wlasnie robilem u niego to co ciebie czeka czlowiek wie co robi jak cos pakuj na priva
                      .................................................. ..............
                      O SERCE SZKODNIKA dba
                      Perfect Serwis DobryGrześWawa

                      .................................................. ..............

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Ja zmienialem w ASO Plichta i powiem tak rolki jak i pasek wymienia sie zawsze a pompe wodna co druga wymiane paska oczywiscie gdy zakladamy ori a nie zamiennik.
                        Tak zaleca producent i tego trzyma sie ASO nasze i germańskie . A wspomiane pompy w cenach 120-200 sa juz po regeneracji i takie trzeba wymieniac razem z rozrzadem.
                        Tak wiec liczac na uczciwosc w naszych sklepach radze zmieniac z rozrzadem, co do okresu to byly dwa co 60 i 90K km.
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • dariuspolo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1168

                          #13
                          Zamieszczone przez ZYBI68
                          co do okresu to byly dwa co 60 i 90K km.
                          ...moj blad, w roku 98 byl problem z jakoscia rolki w AGR, po dwoch latach( i wielu awargiach na gwarancji) VAG oficjalnie zmienil z 90kkm na 60kkm (dotyczy to tylko rozrzadow montowanych w miedzy 98-00)z rynku wycofano felerne zestawy, z nowymi bylo juz 90kkm.
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz

                          • Almanis
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 123
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Wymiana rozrządu

                            Dziękuję wszsytkim za podzielenie się swoimi doswiadczeniami. Poniżej wklejam link do fotoporady na temat wymiany rozrządu:


                            Olek
                            O1 1,9 TDI AGR
                            O2 2,0 TDI CFHC

                            Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                            Komentarz

                            • hsurim
                              Elegance
                              • 2006
                              • 788
                              • Kia
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Ta ... znam go.
                              Ale na szczęście udało mi się im zwrócić niepotrzebnie kupione- wg. tegoż poradnika - koła.
                              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                              Komentarz

                              • bielinek
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 157

                                #16
                                Ten "fotoporadnik" to jest pierwszy krok do uwalenia silnika!!! Robienie znaczków farbą na obudowie rozrządu to działanie niedopuszczalne. Nigdy nie mamy pewności co do pozycji rozrządu i ewentualnych przesunięć!!! Jeśli ktoś ma ambicje wymieniać rozrząd samodzielnie, to kilka rad:

                                1)Po pierwsze wiedza!!! (poradniki servisowe, Haynes, Sam naprawiam...Etzolda)
                                2)przynajmniej 1 prawa ręka!
                                3) narzędzia (BLOKADA ROZRZĄDU, klucz rolki napinacza, Klucze dynamometryczne, sciągacze.
                                4) VAG - zawsze należy ustawić kąt wtrysku od nowa! inaczej problemy murowane/.

                                Jeśli ktoś chce zobaczyć jak naprawdę wygląda wymiana rozrządu - polecam pdf z mojego konta chomika - link na dole. Jest to sfotografowana wymiana w silniku ASV Audi A4.

                                Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                ________________________________________

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8162
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dariuspolo
                                  Zamieszczone przez ZYBI68
                                  co do okresu to byly dwa co 60 i 90K km.
                                  ...moj blad, w roku 98 byl problem z jakoscia rolki w AGR, po dwoch latach( i wielu awargiach na gwarancji) VAG oficjalnie zmienil z 90kkm na 60kkm (dotyczy to tylko rozrzadow montowanych w miedzy 98-00)z rynku wycofano felerne zestawy, z nowymi bylo juz 90kkm.
                                  to ja mam z roku 99/00 i mam co 60 tys wymieniac?
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • dariuspolo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1168

                                    #18
                                    Zamieszczone przez piotrek_os
                                    to ja mam z roku 99/00 i mam co 60 tys wymieniac?
                                    ...a co masz mniej niz 60kkm calkowitego przebiegu?, to co napsalem dotyczylo tylko pierwszego orginalnego rozrzadu, montowanego fabrycznie nastepne byly juz ok.
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8162
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dariuspolo
                                      Zamieszczone przez piotrek_os
                                      to ja mam z roku 99/00 i mam co 60 tys wymieniac?
                                      ...a co masz mniej niz 60kkm calkowitego przebiegu?, to co napsalem dotyczylo tylko pierwszego orginalnego rozrzadu, montowanego fabrycznie nastepne byly juz ok.
                                      - to na szybko zadałem pytanie.....znakiem tego. Wiec czekam do nastepnych 90 tys km
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • Misiekoctavia
                                        Elegance
                                        • 2005
                                        • 891

                                        #20
                                        No tak chyba bylo bo u mnie pierwszy raz rozrzad byl robiony ma 70tys. a teraz robilem rozrzad na 180tys.
                                        Pytanie co do pompy. Czy w AGR-ze jest napedzana na pasku rozrzadu bo z tego co mi wiadomo to nie :?:

                                        Komentarz

                                        • Gazo66
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 75

                                          #21
                                          W AGR jest napędzana niestety z paska rozrządu na 100%
                                          Gązo

                                          Komentarz

                                          • ZYBI68
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 697
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Misiekoctavia, Na 1000 % pompa napedzana jest paskiem rozrzadu oczywiscie w AGR-ze
                                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                            Komentarz

                                            • Almanis
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 123
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Wymiana rozrządu

                                              Ażeby podsumować temat

                                              1. W silniku 1,9 AGr pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu. Moja juz zaczynała cieknąć.
                                              2. Wymiana co 90 tys. Wymieniałem po 85 tys. i 5 latach eksploatacji i jedna rolka juz huczała, pompa ciekła a pasek był jeszcze jako taki.
                                              3. Przy okazji wymiany rozrządu warto wymienic pasek alternatora (koszt 25 zł a przy wymianie rozrządu stary i tak trzeba ściągnąć.
                                              4. Przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy bo przy wyminie pompy i tak jest stary zlewany.
                                              5. Jezeli rozrząd jest blokowany specjalnym przyrządem to nie ma potrzeby regulacji kąta wtrysku (informacja od mechanika) w kazdym razie silniczek chodzi elegancko bez tej regulacji.
                                              5. Koszty:
                                              komplet: pasek conitech CT 1044, pozostałe elementy rouville/ina wraz z pompą wody i paskiem alternatora 540 zł wraz z przesyłką (sklep Łukasza z forum)
                                              wymiana: 140 zł

                                              Olek

                                              [ Dodano: Czw 02 Paź, 08 08:57 ]
                                              Pozwolę sobie wkleić informacje znalezioną na forum na temat ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku po wymianie rozrządu:


                                              Master/s napisał/a:
                                              Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony całkiem poza tolerancją ....mozemy odczuć spadek mocy i osiagów silnika gdyż przestawiacz pod pompą nie wyrabia sie z regulacją...gdyż brakuje zakresu regulacyjnego. Zazwyczaj owocuje to błedem w sterowniku 00550 w/g starego standartu albo 17656 w/g nowego...spritzbeginnregelung..regeldifferenz.
                                              Najczęściej zdarza się że mechanior który zabiera sie za wymiane paska robi sobie znaki farbą oznaczajac połozenie kół paska zębatego...zdejmuje pasek i zakłada nowy z uwagą aby namalowane wcześniej "punkty odniesienia" pokrywały się. Nawet jeśli prawidłowo to wszystko ustawi to i tak trzeba sprawdzić ustawienie pompy w stosunku do wału gdyż wystarczy lekko zmienić napręzenie paska napinaczem i mamy rozjechane parametry. Nie wspomnę o fakcie że czasami rozrząd jest źle ustawiony i po wymianie paska na "swoje" znaki jest nadal źle.

                                              W przypadku opisywanego silnika PD ustawienie przebiega w inny sposób. Po ustawieniu idealnego "0" wału blokujemy wałek rozrządu pasownym kołkiem. Zluzowuje się wtedy 3 śruby na sprzęgiełku gumowym wałka. Po ustawieniu hydronapinacza (4mm starsze modele... w nowszych nie ma hydronapinacza) i odpowiednim napręzeniu paska...dokrecamy śruby na sprzęgiełku i wyjmujemy blokade wałka. należy obrócić ze dwa razy wałem korbowym i ustawić go ponownie na "0". Blokada wałka powinna wchodzić na swoje miejsce. Generalnie jest to prawidłowe ustawienie statyczne silnika i musi on pracować poprawnie. Jesli ktos chce być absolutnym aptekarzem moze dokonać kontroli ustawienia Vag-iem. W kalane 004 bloków wartości mierzonych na ostatniej pozycji mamy synchronizację katową wałka rozrządu. Powinna tam być liczba 0,0*. Dopuszczalne są odchyłki +-0,5*. Jeśli Vag wskazuje inne wartości można dokonać korekty ustawienia. W tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na Vag-u. Przed załozeniem pokrywy nalezy sprawdzic dokrecenie wszystkich śrub ....bo jak sie któraś odkręci to motor pójdzie w pizdu
                                              O1 1,9 TDI AGR
                                              O2 2,0 TDI CFHC

                                              Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                              Komentarz

                                              • kaychek
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 2

                                                #24
                                                Witam
                                                Mam pytanie odnośnie wymiany "kompletnego" rozrządu. ASO PLICHTA na swojej stronie podaje cenę 790 zł. Czy jest to dobra cena? Co powinno składać się na "kompletny" rozrząd?
                                                www.mmfast.pl

                                                Komentarz

                                                Pracuję...